woensdag 4 januari 2012

avontuur

Vandaag een focuszoekend, richting-aftastend gesprek gehad over een eigen bedrijf en waarin dan.
Al jaren loop ik rond met plannen om mijn creativiteit te gaan uitventen. Maar het komt er nooit van. Ik loop over van de ideeen. Ik heb ze laatst zelfs eens allemaal opgeschreven, een week lang. Ik had wel vijfentwintig bedrijven kunnen beginnen en dubbel zoveel produkten op de markt kunnen brengen. Dus ontbreekt het niet aan ideeen. Maar daadkracht is lastiger. Ik kan niet kiezen. Is dat het? Nee, het heeft met essentie, de kern te maken. Ik hou van de essentie. Ik ben vaak en lang bezig met de essentie uit het leven te destilleren. Vaak lul ik mezelf daar dan zo in klem dat er geen essentie meer overblijft...slechts het gevoel dat essentie een illusie is. En dan ben ik terug bij af. Dan is er geen creativiteit meer over.
Dit jaar ga ik het doorbreken. Ik ga afrekenen met mijn 'waarheden'-Top 5:

Ik ben ongeschikt voor het ondernemerschap
Mijn ideeen zijn te vaag
Ik ben geen doorzetter
Ik heb geen tijd
Ik moet er vooral voor mijn kinderen zijn

Ik wens mezelf dan ook een avontuurlijk, gezond en mooi 2012 toe!