woensdag 6 april 2016

Bouwen & ontluiken

Oh, wat is het toch heerlijk lente-achtig! Ik ben er vanochtend eindelijk weer eens op uit getrokken. Het bos in, de velden door. Vogeltjes fluitend en zwierezwaaiend om me heen, druk bezig met hun nestjes & de liefde. Tere frisgroene blaadjes piepen uit hun knopjes. En een enkele boom staat al in bloei. De hele wereld staat op ontluiken.

En ik? Ik voel mijn voeten stevig op de aarde staan. En mijn hoofd zit vol met plannen. Ergens daar tussenin, bij mijn buik en mijn hart, moet dat toch samenkomen. Dus ik voel, mediteer, spreek ideetjes uit, blog, visualiseer, bedenk acties, teken, post op Facebook, geef kinderyoga.....etc.

Inmiddels heb ik al een paar persoonlijke Awesomes tekeningen gemaakt ( http://www.awesomes.nl/a-43499273/shop/persoonlijke-awesomes/ ). Dat is heel spannend. Want wat ik teken, is niet bedacht. Het is geen illustratie, een plaatje. Het is echt een gevoel dat in me opkomt en dat ik dan maar teken. Halverwege het tekenen ga ik altijd twijfelen. Is dit goed? Hoort deze tekening bij deze persoon? Maar waarom dan? Moet er niet nog wat bij? Een mens, een handje, een vogel...iets.... "Nee!!!", zegt mijn hele lijf dan en dat is sterker dan mijn hoofd. "Het is goed zo. Laat het zijn. Vertrouw er maar op".

En dan geef ik me maar over. Mijn intuïtie krijgt de leiding hier. En zij is niet altijd logisch of voorspelbaar, maar ze zit altijd wel goed.

Nu lijkt het bijna een soort hocus pocus wat ik doe. Maar zo is het niet. Een vriendin van mij zei laatst heel nuchter over de Awesomes Inspiratiekaartjes: "Elke afbeelding raakt je wel". Dat vond ik mooi. Ik maak gewoon plaatjes die raken, ze haken ergens aan een herinnering of gevoel dat je bij je draagt. Soms is dat gevoel of die ervaring nog niet helemaal helder. Of nog niet verwerkt. Soms zit die ver weg. Soms is het juist nog heel vers. En dan helpt zo'n tekening om een nieuwe stap te zetten, door bijvoorbeeld je gevoel te delen met anderen, er op te mediteren of hulp te vragen.

Met hulp van een intuïtief getekend kaartje of persoonlijke Awesomes boor je dus eigenlijk je eigen intuïtie aan. En dat vind ik eigenlijk nog het mooiste. Want met je eigen intuitie zie je veel meer.