dinsdag 24 mei 2022

Overgave

 Het lukt me steeds beter...


...om te leven in vertrouwen

...om los te laten dat ik de dingen naar mijn hand moet (of kan)zetten

...te weten dat het leven voor me kan werken

...te zijn met dat wat er niet werkt

...niet hard te rennen

...om dat te doen wat mij energie en voldoening geeft

...niet te lang stil te staan bij dat wat dat niet geeft

...niet bezig te zijn met 'schuld' en 'schaamte'

...mijn waarheid te spreken

...de waarheid van een ander te accepteren

...me niet anders te voelen

...me gewoon Olga te voelen

...mijn eigen fouten te zien

...aan me te laten bijdragen

...JA! te zeggen tegen dat wat ik niet ken

...NEE! te zeggen omdat ik er nu 'ff geen zin an heb'

...liefde te voelen stromen in al mijn vezels (en daar dan een liedje over te schrijven)

...te luisteren

...af en toe mijn bek te houden

...in iets totaal nieuws te stappen

...te weten dat ik niet alles hoef te weten

...dat het leven soms wat slomer mag

...dat ik het tempo soms wat opvoer

...niet te rennen, streven, pushen, duwen, trekken


Het lukt me steeds beter Olga te zijn