zaterdag 19 januari 2013

Voorrecht

Ik gaf vrijdag voor de eerste keer een peuteryoga-les. Een proefles. Een beetje schrikachtig van mij...ik dacht:"als ik faal, kan ik er daarna mee stoppen."
Ik was zo vreselijk moe die ochtend. Ik had veel te veel gewerkt die week. Laat in bed, slecht geslapen.
En toen stonden er 3 peuters met hun mama's voor mijn neus. En mijn eigen peuter was er ook nog.

Het was geweldig! Ik voelde me erna als herboren. 't Was ook zo anders dan het les geven wat ik op school deed. Hier ging het niet om kennis, om 't hoofd, om iets nieuws leren. 't Ging alleen maar om zijn. Samen spelen. En als er eentje even niet wilde, ook goed. Ik voelde geen enkele drang om iedereen per sé mee te krijgen. Het enige wat ik dacht was: " 't is allemaal goed".

Dus nu moet ik wel door. Dit was zo'n bijzondere ervaring, dit wil ik elke week!