dinsdag 7 juni 2016

Vreemd eendje

Ik hoorde Janosh (https://www.janosh.com/nl/about/art/) zeggen dat het goed is om een vreemd eendje te zijn. Mijn hart maakte een....

(Tussen de vorige en de volgende stippeltjes zit een week. Waarom? Ik heb geen idee)

....huppeltje. Ik bén een vreemde eend. Dat omarm ik soms heel graag. En soms wil ik heel gewoon zijn. Gewoon niet te ingewikkeld. Baan, gezin, hobbies. Zoiets.

Maar ik zal toch ooit moeten accepteren dat ik ik ben. En dat ik denk zoals ik denk en doe zoals ik doe. Zodat ik mezelf volledig kan omarmen.

Met mijn nukkigheid
Met mijn grote waffel
Met mijn angsten
Met mijn spierpijn
Met mijn ongeduld

Oja...en

Met mijn vermogen om intuïtief te tekenen
Met mijn talent om situaties snel te doorgronden
Met mijn creatieve geest
Met mijn enthousiasme

Want voor elk stukje 'niet zo fijn' in mij staan er toch ook een heleboel wel fijne dingen. En dat ik ze allemaal kan herkennen & accepteren is misschien
Waar het om gaat. Dat Awesomes zijn, betekent dat ik alles ben en mag zijn.
En dat ik dan dus mag stoppen met me schuldig te voelen als ik niet zo Zen was tijdens een kinderyogales. 

Mag ik dan elke dag met een schone lei beginnen? Of beter nog: elke minuut.

En dan ben ik weer terug bij de bijnaam
Uit mijn jeugd: Jantje-huilt-Jantje-lacht. Zo noemde mijn moeder me. En het klipt nog steeds. Mijn emoties zijn van mijn hele wezen af te lezen. Als ik boos ben, zul je het zo zien. Ik ben slecht in mijn gevoelens verstoppen.

Dus ik ben een vreemd Eendje-huilt-Eendje lacht. Een vat vol tegenstrijdigheden. En vol liefde ook. 

En jij? Wat voor vreemd eendje ben jij? 
Wat zijn jouw duistere trekjes? Durf je ze te laten zien, zonder schaamte? Durf jij ze te omarmen? Ik help je er graag bij.

http://www.awesomes.nl/a-44251986/shop/awesomes-wandelcoaching-consult/