woensdag 23 maart 2022

Staan voor mezelf!




"Prachtig Prachtig!" 

***
" Wat een stem, wat een lef en wat een prachtige liedjes"
***
"Je ging direct van hart tot hart" 
*** 
"Olga, ik was echt zwaar onder de indruk"
***
"Zo mooi lief en klein en daardoor groots"
***
"Je kwetsbaarheid was heel indrukwekkend en inspirerend"
***

Dit waren een paar reacties op Olga on stage...mijn eerste solo-voorstelling.

Een gezongen en verteld verhaal over de rode draad in mijn leven.

Over de levenslust en het onvermogen van een hoogsensitief meisje.


Jeetje, ik ben er nog stil van. 

Wat een geweldige ervaring was dit!

Een zaal vol aandachtige mensen, die luisterden naar mijn 

erg persoonlijke en erg kwetsbare verhaal.

Ook een verhaal van kracht.


Het was een succes! 

Ik heb nog nooit zoveel enthousiaste reacties gehad op mijn werk.

Er zaten mensen te huilen.

Er werd gelachen.

Naderhand werd ik overladen met complimenten, mails, appjes.


En boven alles: wat was het heerlijk om dit te doen!

Wat heb ik zelf ook intens genoten.

Tot in mijn tenen.

Van het vertellen.

Van het zingen.

Van de samenzang met Marcel, de geweldige muzikant die me bijstond op elke stap van de weg.


En wat ik had gehoopt, is gelukt: dat het herkenbaar is en raakt. 

Het mocht hélemaal over mij gaan en tòch was het ook echt herkenbaar voor anderen.

Stiekem was ik nog een beetje bang dat het teveel drama zou zijn.

Dat de mensen na afloop zouden zeggen: "meid, ik ken nog een goede psychiater..."

Maar dat gebeurde niet.


En nu? 

De theaters in!

Dit wil ik echt vaker!


En de boodschap is er één van licht.

Als we allemaal eerlijk gaan zijn over onszelf, wat wordt het leven dan licht. 

Dan zijn we niet meer bang voor onze schaduw.

Die hoort er namelijk ook bij. 


Ik ben in het licht gaan staan.

Ik heb alles op tafel gelegd.

En er volle verantwoordelijkheid voor genomen.

Ik ben ongelofelijk trots op mezelf.