dinsdag 5 april 2022

What is success?

Ik ben altijd goed in twijfelen.

Ik blog twijfels.

Ik teken twijfels. 

Ik zing twijfels.

En mijn luisteraars en lezers en kijkers vinden dat fijn.

Geen perfectie.

Geen KIJK HOE GEWELDIG IK NOU BEN!!

Dat is herkenbaar. 

Het is fijn om te weten dat je niet de enige bent die soms twijfelt.


Maar nu heb ik op 13 maart een geweldige ervaring achter de rug en die heb ik van tevoren uitgebreid  

aangekondigd. Facebook, LinkedIn, Instagram...de hele ratsmodee.


Maar ik heb er daarna bijna geen woord meer over gerept op social media. 

En hoe langer het geleden is, hoe stiller ik word.

En eigenlijk zou ik het liefst ook groots uitschreeuwen wat een succes het was!


Waarom doe je dat dan niet Olga?

Tja, waarom niet...


Ik heb een ding met succes. Ik vind het lastig om mezelf succesvol te noemen. Want dat is onbescheiden. En ik ben opgevoed met bescheidenheid. Doe vooral niet te gek, de mensen zouden er iets van kunnen denken.

Maar goed, Olga on stage was al erg onbescheiden. Dat was al een stap. En de volgende stap is mezelf nog meer neerzetten. De voorstelling 'verkopen; aan theaters. Liedjes gaan opnemen en op Apple Music en Spotify zetten.

Wat houdt me tegen? Niet die zaal vol enthousiaste en ontroerde mensen. Die willen waarschijnlijk meer. Alleen ik houd me tegen. 





"Now what, what, (i dont know, can you tell me what)
What is success?
Is it do your own thing?
Or to join the rest
And if you truly believe it,
And try over and over again
Living in hopes
That someday you'll be in with the winners
Oooh, tell me what it is
Sweet success
Oooh, tell me what it is
Sweet success"

Bonnie Raitt (geschreven door Allen Toussaint)


Nee, ik houd mezelf niet meer tegen. 
Ik ga een maand later nog steeds genieten van dit succes.
Ik ga nu een post-voorstelling foto posten.
En roepen hoe trots ik ben.
En dat ik bezig ben.
Met nieuwe plannen. 
Meer Olga on stage (al denk ik erover om het heel onbescheiden De Grote Olga Show te noemen)

Er is nu geen stoppen meer aan.