vrijdag 19 november 2010

De herontdekking van Louise

Ben bezig met al mijn favoriete cd's te herontdekken. Meestal luister ik naar de radio, ook al komt daar niet altijd de muziek op die ik graag hoor. Dan neem ik die maar op de koop toe. Ach, het maakt alles weer relatief. Niet alles kan altijd feest zijn.

Maar nu heb ik mijn favorieten weer uit de kast gehaald en luister er weer naar.
Naar Leo Kottke bijvoorbeeld. Of John Martyn. Mooi. Het fijne aan dit herontdekken (dat ik meestal 1 a 2 x per jaar doe) is, dat ik weer helemaal geraakt ben door de impact van sommige muziek. Het is alsof ik het voor het eerst hoor...

Nee, dat zeg ik niet goed, want er gaat juist een heel arsenaal aan herinneringen open voor me door het luisteren naar Louise van Bonnie Raitt. Dat nummer is sowieso een favoriet. Ik zong het vroeger voor mij neefje en nichtje als ze niet konden slapen. Gegarandeerd succes. Voor mijn eigen dochter heb ik het lied nooit gezongen. Jammer, het is heel mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=vhe3vb0z7mY&feature=related