zondag 22 april 2012

tussen hemel en aarde

Na de geboorte van mijn oudste dochter ontdekte ik meditatie en yoga. Ik ontdekte een stuk van mezelf dat ik jarenlang verwaarloosd had, dat van de gelovige. Ik weet dat er meer is dan wat we kunnen zien en aantonen. Ik ontdekte dat, toen mijn hart van steen leek, het weer ontdooide door een Reiki-sessie. Ik ontdekte dat ik de wilde gedachtenstorm in mijn hoofd kon temmen door stilte.


Mijn oudste dochter is een vlindertje, een springerig dansend en fantasierijk mens.
Mijn jongste dochter is een kaboutertje. Een stevig, aards en eigenzinnig kind. Tijdens de zwangerschap en na haar geboorte, ontdekte ik het bos. Ik liep en liep. Ik ontdek nu dat ik, om mijn dromen te kunnen volgen, eerst op aarde terecht moet komen. Anders blijven de dromen maar in mijn hoofd zitten.

Mijn dochters zijn mijn grootste leermeesters