donderdag 2 februari 2012

nieuwe paden

Ik moest vandaag echt even uit de haaststand. Man paar dagen weg van huis voor werk, ik werk deze week drie dagen op school en daarnaast gebeuren er allemaal spannende dingen. Ik heb op de Cornelis Jetses (school waar ik werk) een muurtekening gemaakt, die onze visie verbeeldt. Ik heb van mijn kleine TussenTijdTekeningetjes, de kleine intuitieve plaatjes voor in je portemonnee die ik sinds Het reizend Boekfestival (zie blog juni) maak, een setje laten drukken. Zo mooi....daar ga ik allemaal mensen heel blij mee maken. En tot slot mag ik onderdeel gaan van uitmaken de Tussentijd (http://www.detussentijd.nu/158/nieuws/?id=28). O ja, ik vergeet mijn ministerschap nog (http://www.ministerievanverwondering.nl/).

Jaja, zegt ze stoer.

Ik leef al heel lang met allemaal dromen in mijn hoofd. Al jaren droom ik dat ik teken, schilder en zing en daar mijn brood mee verdien. En als ik dan wakker word, vertel ik mezelf dat het niet kan. Dat niemand zit te wachten op mij. Dat ik er geen geld mee kan verdienen. Dat ik na een tijdje geen inspiratie meer heb, dat de bron uitdroogt.

En nu heb ik besloten dat het me niet uitmaakt wat de stem in mijn hoofd zegt. Ik heb besloten dat zelfexpressie voor mij heel belangrijk is en dat ik lang genoeg gezwegen heb (tegen mezelf). Ik ben mezelf op de kaart aan het zetten, hoe eng ik dat ook vind. Het is allemaal pril en onderzoekend. Maar ik was het zat om te denken dat ik eerst helemaal op orde moet zijn en dan pas naar buiten mag treden. Ik ben Olga, Awesomes. Met mijn tekeningetjes raak ik de kern. Jouw kern.

Als je er klaar voor bent. Ik ben het wel

En nu toch even uit de haaststand. Haast is namelijk nergens goed voor.