dinsdag 19 augustus 2014

Goed genoeg

Mijn oudste dochter zit sinds vandaag op een nieuwe school. Nou ja, die school is niet nieuw, zij is nieuw op school.
Ze kwam huppelend de klas uit en wilde meteen spelen met een meisje. Helemaal fijn.
We gingen boodschappen doen en daarna dronken we thuis thee. En de meiden tastten elkaar af. Ik hoorde over hoe het bij haar thuis gaat en ik hoorde Nora van alles over ons verkondigen en ineens.......

BAM!!!!!!!!

Bij mij sloeg het als een bom in.
Ik merkte dat ik onzeker was. Ik vroeg me af of ik wel een leuke moeder ben. De moeder van dat meisje klonk in haar bewoordingen veel leuker, interessanter, bewuster, van alles beter dan ik. Dan wij hier thuis. Hun vakantiebestemming leek mooier....

ALLESALLESALLES

En ik gedroeg me ineens ook anders. Ik stond heel hard te zingen, terwijl de meiden boven speelden. Nu zing ik ook graag. Maar het leek alsof ik die twee daarboven ervan wilde overtuigen dat ik toch ook best heel tof ben.

En ik zag vervolgens hoe ik dat heel vaak heb. Dan leer ik mensen kennen, nieuwe vrienden. En het klikt en we doen leuke dingen samen...
...maar diep van binnen schaam ik me voor mezelf en ben ik bang dat ze er ooit achter komen hoe vreselijk ik ben.

Dat is dus wel een thema. Wanneer is dat begonnen?
En beter nog: Wanneer is dat eindelijk eens gedaan?