woensdag 6 juli 2011

Mooie vrouwen

Wat doen we toch moeilijk, vrouwen van pakweg boven de 25 ( misschien zelfs al jonger). We denken dat we niet meer in een bikini kunnen lopen. Omdat er putjes in onze benen zitten. Omdat er een streep van een keizersnee over onze onderbuik loopt. Omdat onze buik te dik is. Of onze kont. Omdat onze borsten hangen. Of omdat we geen tijd hebben gehad om het haar van onze benen te scheren.

Waar zijn we nu mee bezig? Wat laten we onze kinderen zien? Of juist niet zien?

Vanaf vandaag ben ik trots op mijn lichaam dat de tekens draagt van mijn leven. Het bolle buikje. De knieen vol littekens. De hangende borsten. Het plekje boven mijn lip dat rood wordt als ik gesport heb. Vraag er maar naar en ik zal je de verhalen vertellen die erbij horen. Want die zijn er. Onze lichamen vertellen verhalen. Verhalen van pijn, verdriet, maar ook van grote vreugde en ontroering. En verhalen moeten verteld worden.