donderdag 21 juli 2011

Vakantie en het gevoel van vrijheid

Ik heb zomervakantie. En ik voel me nog opgejaagd, zit nog in de 'er moet van alles'- modus. Het huis is lekker verwaarloosd de afgelopen weken. De was ligt huizenhoog opgestapeld, zowel de vuile als de schone. Er liggen overal tekeningen, boekjes en andere spulletjes die mijn oudste dochter meegenomen heeft van school. Enzovoorts.

Dus ga ik mezelf trakteren op een middagje sauna. En ik koop meteen een 5-kaart. Ik dwing mezelf als het ware om te ontspannen.
Zijn er ook mensen die dat helemaal vanzelf kunnen? De knop om? Als dat zo is, willen zij zich dan bij mij melden? Ik wil een cursus bij ze volgen.
Of is het juist goed dat ik de spanning ook flink voel soms, zodat de ontspanning ook steviger binnenkomt? Ik vermoed het. Zo gaat het met alles in mijn leven. Ik ben toch een intens levend mens. Niets kabbelt. Niet echt.
Ik weet niet of ik het zou willen.