donderdag 1 maart 2012

The Artist

Binnenkort ga ik naar een Blogbal, wat dat ook moge wezen. Mijn zwager en vriend Bart http://www.elkeweek1verhaal.nl nodigde me uit.
En vervolgens begint mijn hoofd weer overuren te draaien:
Ben ik wel een blogger? Ik heb al een week nauwelijks iets gedaan. En hoeveel mensen lezen dit nou? En waarom zouden ze ook? Wat is de noodzaak? Ik lees zelf trouwens nooit blogs. Niet geinteresseerd. Geen zin in meningen.
En daarna pikt mijn hoofd een andere, verwante frequentie op:
Ik wil wel tekenen. En ik maak mooie dingen. Soms. Als ik me goed voel. Maar dan ben ik nog geen kunstenaar. Ik teken hele weken niet. En net ben ik begonnen aan een tekening en dat was helemaal niets...
Een zangeres ben ik weer wel. Ik zing altijd. Op de fiets, in de douche, als ik mijn kinderen naar bed breng, als ik kook. Maar ik zing nooit meer voor een publiek. Dus nee, een zangeres ben ik ook niet.

En zo heb ik mezelf weer helemaal klem gezet tussen Overtuigingen. Met een hele grote O! Echte waarheden, gecreeerd door mijn overactieve brein.

Zou ik dan toch misschien een echte filosoof.....?