zaterdag 17 maart 2012

dood

Ik zou zo graag zingen op begrafenissen. Het klinkt raar, ik weet het. Maar muziek op begrafenissen is altijd zo mooi. Het lijkt dan alsof een lied dat ooit voor een heel andere reden werd geschreven eigenlijk speciaal voor het afscheid van de overledene gemaakt is.
Dat vind ik sowieso de kracht van muziek. De kracht van het goed coveren van een lied. Niet klakkeloos maar de originele versie nadoen. Dan kun je net zo goed een cd opzetten. Daar maak je geen verschil mee.
Maar een mooi, simpel en doorleefd gecovered lied kan opnieuw worden geboren.

Dat is wat ik wil: liedjes opnieuw ter wereld brengen. Het enige wat me nog tegenhoudt, is de achtergrond. Ik kan namelijk mezelf niet begeleiden. En om nou tegen een karaoke-achtergrond mijn ziel te leggen in een lied. Nee.

Maar misschien, als je dood gaat en je wilt een lied van me: bel me even (zoalng het nog kan). Dan kan ik vast wel iemand regelen die even wat gitaarakkoordjes eronder kan bouwen.

Ik heb er nu al zin in.