zaterdag 22 oktober 2011

Een zaterdag

Het was een aparte dag.
Vanochtend yoga gedaan voor het open raam. Ladingen frisse lucht ingeademd.
Vervolgens door zonnig herfstig Limburgs Geuldal naar Houthem gefietst waar ik een afspraak had met Tjeu. Tjeu ( Seeverens) is een zeer bevlogen onderwijsmens. Zo eentje die bruist van de ideeen en die ook deelt met anderen. Een man die buiten de doos durft te denken, zelfs in Limburg.
We hebben gebrainstormd, iets met geluk en tekeningen. Voor mij was het nieuw om in alle ernst met een onbekend iemand over de mogelijkheden van mijn tekeningen te praten. Tot nu toe nam ik ze zelf nog niet zo heel serieus. Maar misschien wordt het eens tijd om dat wel te doen.
*Komende week ga ik op een zelfontworpen mini-retraite. Ik ga een paar dagen in een huis van een ander (die op vakantie is) zitten, eten, slapen, tekenen, sparren met mezelf. Met tussendoor lekker eten en wandelingen in het bos.*

Oja, die aparte dag....

Vanmiddag hebben mijn dochter, mijn vader en ik een hut gebouwd in het Bunderbos, dat heerlijke van nostalgie doordrongen bos uit mijn jeugd.
*Ineens komt er een herinnering bij me op. Toen ik 6 was, speelden we met school in het bos. Het was een spannend spel. Iets met vechten en een fort bewaken. Onze gevreesde tegenstanders waren de kindrren van de LOMschool ( oehoehoe gevaarlijk). Ik deed niet veel behalve verstopt zitten in het fort. Een van de jongens kwam hijgend aanrennen: 'ze hebben zich overgegeven!!!' Ik was heel erg ontdaan. Wat vreselijk! 'Wie heeft er overgegeven?' De wereld ging toen ook al te snel voor me. Ik ben altijd al een laatbloeier geweest*

Zo, dat was weer een heel onsamenhangende blog.