vrijdag 2 september 2011

...de dag na een dag als geen andere

Vaak wil ik heel bijzondere dingen beleven.
Of groots en meeslepend leven.
Nog vaker wil ik dat alles leuk, gezellig en fijn is.
Innerlijk verzet ik me echter vaak tegen zoveel dingen waar ik eigenlijk geen invloed op heb, dat er weinig energie overblijft voor leuke dingen.
Of misschien gebeuren die dingen wel, maar ben ik stomweg te druk bezig met mijn interne strijd om ze te kunnen waarnemen.

Mijn nieuwe werkjaar is begonnen op de Cornelis Jetses (basisschool).
Voor het eerst sinds een hele poos ben ik weer een juf van een groep.
Daar heb ik zin in.
En ik vind het spannend, want 'kan ik het nog wel?' en 'een 3/4/5-groep is wel heel erg lastig' en 'kan ik wel samenwerken in een duo' verdringen zich in mijn hoofd om aandacht te krijgen van mij.

Maar

ik neem me voor om wat meer aandacht te gaan geven aan wat er is en wat minder aandacht aan wat er volgens mij zou moeten zijn.