vrijdag 30 september 2011

De renstand

Ik heb vandaag hard gewerkt. Vroeg op, 5.30 uur. Daarna aan 1 stuk door bezig geweest. Lessen voorbereiden spullen klaarzetten kinderen verwelkomen scherp blijven alles in de gaten iedereen aan het werk helft van de kinderen naar huis andere helft even broodje en verder aan het werk dan naar huis en ik nakijken evalueren plannen mailtje naar collega.
Nauwelijks tijd om na te denken. Alleen maar korte schakelmomenten.

Toen ik thuiskwam kind ophalen koken eten bijkletsen ijsje halen even iets bij de Hema kopen loslopend kind van straat gehaald terug bij moeder kinderen in bed leggen wil niet naar bed kannie slapen....

Nu is het 21.35 en zit ik op de bank, mijn hoofd nog steeds in de renstand, mijn lijf al niet meer. Mijn lijf zegt: 'Zitten en kop houden!' Mijn hand tikt nog even do.....