woensdag 3 februari 2016

Dag 34 - 50 dagen Awesomes kaartjes

GRitme is belangrijk. The rythm of life. 
Ik merk dat mijn ritme snel verdwijnt. Soms noodgedwongen. Maar vaak ook uit gebrek aan discipline. Dan blijf ik tot het laatst in bed liggen en spring dan op om mijn kinderen te voeden etc. Dan sla ik mijn ochtendyogaritueel over. Ik zing de mantra niet die mij zo'n fijne rustige start van de dag geeft. 

Ritme. Dat betekent ook dat haast geen zin heeft. Haast is namelijk een versnelling van het ritme. Haastvoedt niet. Haast verarmt. Appels die nog groen geplukt worden, smaken anders dan een rood door zongerijpt exemplaar. 
Ik heb vaak haast. Overhaastheid gaat altijd gepaard met kramp in mijn lichaam en vervolgens grote vermoeidheid en een enorme behoefte aan rust. 

Zo vind ik dat ik nu veel haast moet maken met de Awesomes kaartjes. Actiever moet promoten. Mensen opzoeken, brieven schrijven etc. Dat vind ik. Maar zo voelt het niet. Het voelt alsof ik gestaag door moet gaan met waar ik voor het Zachte Krachtweekend mee bezig was. De webshop afmaken. Een plannetje bedenken voor verdere actie. Bloggen. 

Maar ja, de financiën hijgen in mijn nek.

Nu is de vraag: wat doe ik? Ga ik voor de oude manier van hard werken, paniek om geld. Tobben en ongelukkig zijn. Me incompetent voelen?
Òf ga ik voor nieuw, de manier waarvan ik niet weet waar die me brengt. De manier van:
En:
Reiken voor mooi en warm en liefdevol. En wachten tot de appel valt. 

Rust nemen wanneer mijn lijf me dat vertelt. Beetje spelen met de website , achter de computer. Orde brengen op mijn bureau, waar nog van alles van het afgelopen weekend ligt. 

Dat ga ik doen. Eerst ZK2016 afronden hier in huis. Dan pas verder. En wie weet straks nog een rondje door de Vesting lopen. 

Ik ga met N. En haar vriendin naar de open dag van het Geert Grootecollege. Over 1,5 jaar gaan ze naar het middelbaar onderwijs en onze oriëntatie begint hier, in Amsterdam. Niet naast de deur. Maar wel leuk. 
Ik vraag hen naar hun verwachtingen:
"Ik hoop dat ze niet heel overdreven doen, maar wel leuk."
"Ja, een warm bad."

"Ik vind het fijn om er met vriendinnen heen te gaan. Ik vind het fijn dat wij nu samen gaan."

Na afloop, in de auto: