maandag 29 februari 2016

Stenen

Vandaag was ik in een edelstenengroothandel. Zo mooi. Een bijzondere gewaarwording. Ik weet dat stenen ergens voor staan, elke steen zijn eigen uitwerking. En toch ga ik niet op zoek naar een steen. Mijn aandacht wordt meestal gevangen door een bepaalde steen. Of vandaag dus meerdere stenen. Als ik ze oppak, vasthoud, voel ik of het ok is. Daar komt weinig nadenken bij. Bij één stuk steen, een geoene calciet, voelde ik echt een vredig gevoel door me heen trekken. Zo intens. 

Ondertussen lacht mijn hoofd me uit. Belachelijk! Een steen? En daar voel jij je goed bij?
Ja, dus.

En nu ik thuis uitzoek waar deze steen goed voor is, raakt het me weer. Want dat klopt met dat stukje waarop ik me nu aan het ontwikkelen ben: zachtheid, rust, evenwicht, loslaten wat ik niet meer nodig heb. 

Gaaf dat dat zo werkt. Ik hoef steeds minder na te denken. Mijn intuïtie werkt prima. Daar mag ik op vertrouwen.

Nu ligt er trouwens een dikke donkergrijze kater, genaamd Igor bovenop me. Tevreden spinnend. Dat is ook heel fijn. Bevordert ook rust.