donderdag 11 februari 2016

Dag 43 - 50 dagen Awesomes kaartjes

De Awesomes kaartjes, zowel voor kinderen als volwassenen, die gemaakt heb en die ik hier al 43 dagen aan je laat zien, zijn er om je inzicht te geven in jezelf. Op een liefdevolle manier. Je zult er je prachtige en lelijke kanten mee ontdekken. En beide omarmen. Ik weet dat dat zo werkt. Dat is awesome zijn: jezelf liefhebben hoe je bent én hoe je niet bent. Eerlijk zijn. Soms betekent dat dat je licht gaat zetten op datgene wat je niet aangenaam vindt.
Dat geldt voor mij ook, en zeker de afgelopen 43 dagen, waarin ik mezelf volop in de spotlights heb gezet. Ik kom akelige gewoonten tegen. En de gemeenste is nog wel mijn gebrek aan liefde voor mezelf. Ik word steeds aardiger voor mezelf. En dan tóch word ik weer overvallen door mijn innerlijke criticus. Die zegt dat ik niet zo veel moet willen. Die zegt dat ik tevreden moet zijn. Niet zo moet piepen. Er is wat er is en daarmee basta. Leg je erbij neer.

Vandaag heb ik licht geschenen op een pijnlijk plekje, heel diep in mijn wezen. Dat deed pijn, ik schaamde me, voelde me schuldig. En ik ben weer bovengekomen.
 
Meer wil ik er niet over kwijt. Hoe openhartig ik ook lijk, sommige ervaringen en lessen houd ik graag voor mezelf.