woensdag 10 februari 2016

Dag 41 - 50 dagen Awesomes kaartjes

Hallo hier, Olga vanuit St Petersburg, Rusland. Hier zijn A. en ik een paar dagen. Ik heb met de meisjes thuis (die verzorgd en verwend worden door opa en de oma's) afgesproken dat we Awesomes kaartjes uitwisselen via Whatsapp. Zodat we van elkaar snappen hoe het gaat.
Met mij gaat het zo:
Ik vond het heel spannend om hier naartoe te komen. Ik associeer Rusland met donker, grimmig en intens. Misschien door de boeken (Maxim Gorki, Tolstoy etc) die ik ooit las. Maar zodra ik uit het vliegtuig kwam, voelde ik 'onderzoekdrang'. Ik voel me als een vogel die naar een nieuwe omgeving vliegt. Niet weet wat het me gaat brengen. Hoe is het eten? Hoe zijn de mensen? Ik beleef alles altijd erg intens. Indrukken komen heftig binnen. Ik zie, hoor, ruik, proef, voel alles. Ik wil de taal kennen, de mensen snappen, contact maken. Da's best veel voor 4 dagen. 

Ik kan niet beschouwen. Ik kan niet goed afstand houden. Dus dan is het goed om een fijn en veilig, tijdelijk nest te maken. En daar zijn we nu. 

En de meisjes? Met hen gaat het zo:
Goed dus!