dinsdag 26 januari 2016

Dag 26 - 50 dagen Awesomes kaartjes

Wat helpt mij om gestructureerd te werk te gaan deze week? In rust en vertrouwen, terwijl er zoveel door mijn hoofd spookt. We trekken er een kaartje op:
Even stilte opzoeken. Meditatie doen die ik vanmorgen heb overgeslagen. Dan kijken naar wat er is en nodig is. Ok. Ga ik nu doen.

*********************

Oh, fijn. Ik merkte dat ik meteen stapte in de "wat kan ik nu doen"-modus. In plaats van in de "oh wat moet ik toch veel en ik kan het niet overzien"-variant. En dat is een stuk prettiger. En ik heb ineens ook tijd over. Zo lijkt het. Er is ruimte ontstaan in mijn lijf en in mijn gedachten. 

En zo werd het uiteindelijk een fijne actieve dag. Veel gedaan. Maar boven alles heb ik alles wat ik deed heel intens ervaren. En ik heb ervan genoten:
Van het meisje in de kinderyogales dat 4 Awesomes Kidskaartjes koos en zorgvuldig op haar matje neerlegde, omdat ze die zo leuk vindt. 
Van het jongetje dat altijd boos doet als hij een oefening moeilijk of niet leuk vindt & hoe ik hem altijd weer zo ver krijg om mee te doen op zijn manier. 
Van het meisje dat in slaap viel op haar matje.
Van de jongen achter de kassa die zo moe was dat hij het te betalen bedrag verkeerd uitsprak.
Van het korte belletje met M. Om de puntjes op de i van onze training te zetten.
Van A. die piano speelt.
En van de meisjes die, terwijl ik aan mijn 26e blog bezig ben, in prinsessenkleding rondlopen ("voor nep ben jij de koningin en zit je op je troon").

We gaan de dag afsluiten met een Awesomes Kidskaartje:

N.: "Deze, want ik ben heel erg blij. Ik had een hele fijne dag."  
Er volgt een heel verhaal: 
"...komkommer superlekker....ik had ontbijtkoek mee en dat vind ik echt lekker...met Z.....we gingen een vaas maken....Echt heel erg leuk!". Ze straalt en dat doet mijn weke moederhart goed natuurlijk. 

Ella: "Deze, omdat ik zo blij ben met jou."
Waarom, wil ik weten. "Omdat ik van jou op de computer mocht." Tja, wat had ik dan willen horen?

"En deze omdat ik met L. samen was."