vrijdag 29 januari 2016

Dag 30 - 50 dagen Awesomes kaartjes

Gisteren (4 uur geleden) schreef ik heel kort. Het was een lange dag geweest, vol mooie gesprekken, organiseren etc.
Nu is het nog geen ochtend, maar ik lig wel wakker. Dus ik dacht, laat ik maar meteen bloggen. Ben ik er vanaf. Anders ben ik de hele zaterdag bezig met denken dat ik nog moet bloggen.
En ik ben gek op schrijven, maar dit weekend moet er tijd zijn voor andere dingen.

Ik schreef gisteren over Zachte Kracht. En op dag 22 ook. Het is een initiatief dat me veranderd heeft. Elk jaar komen we met een grote groep vrouwen, dit jaar 18, een weekend samen op een mooie plek in Nederland. Dat is begonnen als een wens van M. en mij, in 2012. Wij wilden graag een inspiratieweekend voor vrouwen zoals wijzelf organiseren. 

Als ik het goed heb zijn er inmiddels 29 vrouwen meegeweest in 4 jaar tijd (ik tel deze even mee). Vrouwen tussen de 30 en 55 jaar ongeveer. Vrouwen met kinderen, vrouwen zonder kinderen. Vrouwen zonder partner, vrouwen met partner. Werkende vrouwen, thuisblijvende moeders. Vrouwen met een toffe en vrouwen met een minder fijne baan. Zzp-ers. Zweverige en nuchtere types (ik reken mezelf tot de zwevers). Onderwijsvrouwen, modevrouwen, tandartsassistentes. Vrouwen die helemaal in balans zijn, vrouwen die daar ontzettend naar verlangen. Vrouwen die goed kunnen luisteren, vrouwen die goed kunnen praten. Hardlopende vrouwen, vrouwen op yogamatjes. Lekker kokende vrouwen, koffiezettende vrouwen. Coaches, zangers, lachers, spelletjesliefhebbers, lezers.

En elk jaar hebben M. en ik wel onze bedoelingen en ideëen. Maar uiteindelijk maken we het programma samen. Zo heeft C. ons vorig jaar een introductieworkshop zelfverdediging voor vrouwen gegeven. We hebben gemediteerd, cupcakes gebakken, gewandeld. Maar vooral ook gepraat, gelachen en genoten.

Elk weekend begint met een Awesomes kaartje. Het ligt op je bed. En dit jaar moest het gezocht worden in het huis waar we zitten. En vervolgens vertel je wat het kaartje over jou zegt. En dat is elke keer weer zo ontroerend. Sommigen bewaren dat kaartje op een speciale plek. Weten nog precies welk kaartje ze vorige keer hadden. Sommigen weten meteen te vertellen hoe het kaartje hun leven verbeeldt. Anderen houden het nog een beetje voor zich. Of ontdekken later pas wat er gezegd moest worden. Dat is ok. 
Maar het werkt altijd zo verbindend. En dat vind ik heel normaal. Maar dat is heel bijzonder. En ik ben heel fier op de kaartjes. 

En het klopt. Deze kaartjes heb ik ooit intuïtief getekend, zonder vooropgezet plan. Kleine tekeningetjes, recht uit het hart of de ziel. Hoe je het ook wilt noemen. Als ik vanuit die plek in mezelf iets onderneem, voel ik zoveel voldoening. Niet met het hoofd, dat ergens een mening over heeft en vindt dat ik bepaalde dingen moet doen. Maar puur vanuit liefde. Omdat ik iets te geven heb. 
Dus nog maar eens:

Dat dus. Dat wil ik. Dat is spannend. Onzeker. Maar het voelt als het enige juiste om te doen. 

En daarom zijn de Awesomes Kidskaartjes en Awesomes Inspiratiekaartjes vanaf nú, 30 januari 2016 5:32 uur te koop voor €15 per doosje. De webshop is nog niet klaar. Maar stuur me een mailtje - info@awesomes.nl - met hoeveel pakjes van welke soort je wilt kopen (zie ook www.awesomes.nl) en ze komen na betaling jouw kant op!